16 september 2023 har Europower publisert en sak om Fjordkraft. Saken handler om at selskapet på nytt er i trøbbel fordi det har manglet informasjon ut til kunden.

Her er litt av det som er skrevet i saken 16 september og nedenstående skrevet med blått er sitat fra saken.

Før jul i fjor ble det avslørt at en rekke selskaper i strømsalgbransjen hadde gjort feil da de opplyste kundene om angrerett. Konsekvensen av en slik feil er at kunden har utvidet angrerett.

Fjordkraft var blant selskapene som da hadde gjort feil.

Nå er selskapet i trøbbel på nytt, fordi det har manglet informasjon ut til kunden.

– Det er helt ulike saker og vurderinger, sier kommunikasjonsrådgiver i Fjordkraft, Jon Eikeland.

Denne gangen har det skjedd en feil, ifølge selskapet.

– Det er selvsagt uheldig og noe vi gjerne skulle vært foruten. Det er på ingen måte gjort med overlegg, sier Eikeland.

Selv om Fjordkraft sier at de skal tilbakebetale de angrede kundene, er de ikke enige i at de har brutt loven.

– Vi er ikke enig i at vi har brutt opplysningsplikten, men vi velger å se fremover og retter oss etter Forbrukertilsynets tolkning – selv om endelig svar fra tilsynet ikke foreligger ennå, sier Eikeland. Les hele saken fra Europower  her. 

Sitat slutt.

Det er jo skremmende at dette skjer for andre gang hos Fjordkraft.

 

Kontakt oss gjerne på mail adresse : bokebloggen@gmail.com hvis dere har noe på hjertet.

 

* Følg Bøkebloggen på Facebook *